Actualidad

2011-12-14

César Piqueras, autor de 'El jardinero en la empresa': "Mostrant integritat i coherència amb nosaltres mateixos podrem donar més a les nostres organitzacions"

Què o a qui representen els personatges de Marta i Chema?
Marta representa al professional compromès amb la seva feina i amb la seva vida familiar; una persona que coordina o dirigeix el treball d'un equip i que per una orientació excessiva a la feina s'ha oblidat de desenvolupar als altres, d'inspirar-los perquè donin el millor d'ells. Chema, per la seva banda, representa al coach, un bé extern de l'empresa o intern, però també podria representar a cert tipus de directius que utilitzen el coaching com a estil de lideratge. Una persona que coneix bé les bases per desenvolupar el talent i que les posa en pràctica amb les persones amb què interactua.

La protagonista del teu llibre és una triomfadora, professionalment parlant. Per què vas escollir aquest perfil?
Perquè hi ha dos triomfs en la vida professional d'aquells directius que estan apassionats pel que fan. El primer d'ells ens arriba de forma inconscient: les coses ens van bé, però no ens adonem que ens posem una màscara: al món li agrada i a més està ben vista. No obstant això, no deixem d'amagar una part de nosaltres, perdem integritat. El segon triomf és quan ens treiem la màscara i descobrim que, mostrant integritat i coherència amb nosaltres mateixos, podem donar molt més a les nostres organitzacions, podem contribuir al fet que siguin encara més saludables, ètiques i, a la llarga, rendibles. La Marta del principi del llibre és una triomfadora que ha conquerit al món, però la del final s'ha conquerit a si mateixa.

Què és més efectiu? Motivació amb estímuls positius o amb la pressió de la competència?
Cada cosa al seu temps. Si amb estímuls positius es refereix a proposar reptes, donar responsabilitats, reconeixement i crear un clima inspirador que apassioni a l'equip, sens dubte això motiva. D'altra banda, en situacions molt crítiques la pressió pot ser un gran aliat, però solament per salvar-nos de no ofegar-nos. No obstant això, no ho serà perquè arribem a bon port. Amb excessiva pressió no serem creatius, no hi haurà bon clima, existiran massa conflictes i l'empresa acabarà per desaparèixer. Diu Rafa Nadal que juga cada punt com si fos el més decisiu. Aquesta és la clau, centrar-nos en el que fem a cada moment, i donar el millor de nosaltres mateixos.

Als darrers anys el coaching s'ha convertit en un concepte molt popular, encara que també molt obert. Què és per a tu el coaching?
Coaching és ajudar a uns altres a donar el millor de si mateixos d'una forma inductiva. Això vol dir fer que ells descobreixin, triïn i decideixin com ho faran, en contraposició a dir-los el que han de fer. El coach es converteix així en un catalitzador del canvi en el directiu/equip.

A qui va adreçat aquest llibre? Directius? Comandaments intermedis? O potser a qualsevol persona sotmesa a pressió professional?
És un llibre dedicat a persones que, per la seva feina, coordinen àrees, dirigeixen persones, equips i projectes. He rebut molts emails dempresaris que també ho han llegit des que es va publicar i han descobert un nou enfocament. També per al coach té una gran utilitat, i molts coach ho utilitzen com una guia d'habilitats, actituds i tècniques. De la mateixa forma que al meu segon llibre (Creer para ver; una guía para el liderazgo personal) parla de dirigir-se a un mateix, El Jardinero en la empresa parla de dirigir a uns altres, això sí, des del coaching.


2011-12-14

Vincular el salario a la productivitat: una solució viable?

En un contexto de dificultat econòmica extrema, sorgeixen noves propostes per garantir la màxima eficiència de les nostres empreses. Leer más...


2011-12-14

Víctor Küppers: ''L'actitud multiplica el nostre valor com a professionals''

Quina diferència hi ha entre un crack i un matusser? Per a Víctor Küppers, autor del llibre 'El efecto actitud', la resposta és senzilla: l'actitud. Leer más...


2013-02-20

Nuevas oficinas

Para ofrecer una mejor calidad en la atención de nuestros clientes y candidatos, ampliamos nuestras instalaciones. Leer más...


2015-11-25

Conferencia profesor Niño Becerra

AFFINIS membre de la GDE Leer más...


2015-12-03

Inauguración E-Preselec

Affinis invitados a la inauguración de E-preselec Leer más...